مرکز پاسخگویی به سوالات حقوقی

تلفن ثابت

02166567311 (6 خط ویژه)

مردان چگونه به پرداخت نفقه محکوم نمی‌شوند؟|وکیل طلاق| وکیل نفقه

قانون درباره پرونده‌های خانوادگی معمولا برای هر دو طرف امکانات و مزیت‌هایی در نظر می‌گیرد که با استفاده از آن می‌توانند حقوق قانونی خود را اثبات کنند. یکی از ابزارهای قانونی هم که در زمان شکایت نفقه به کار می‌آید ……………………

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل خوب دادگستری

قانون درباره پرونده‌های خانوادگی معمولا برای هر دو طرف امکانات و مزیت‌هایی در نظر می‌گیرد که با استفاده از آن می‌توانند حقوق قانونی خود را اثبات کنند. یکی از ابزارهای قانونی هم که در زمان شکایت نفقه به کار می‌آید ارسال اظهارنامه است. اظهارنامه، برگه‌ای حقوقی است که از دادگاه‌های حقوقی محدوده سکونت یا شغل یکی از طرفین قابل ارسال است و در آن فرد مجموعه اظهارات خود را خطاب به طرف مقابل نوشته و برای او ارسال می‌کند.
این برگه برای زنان و مردانی که به شکل حرفه‌ای به دادگاه رفت و آمد می‌کنند یا با مشاوره‌های درست، اطلاعات خوبی درباره پرونده‌های خانوادگی کسب می‌کنند، کاملا آشناست و چنین زنان و مردانی از مزیت‌های آن کاملا باخبرند. چنین مردانی معمولا پس از آن‌که همسرشان زندگی خانوادگی را ترک کرد، برای او این برگه حقوقی را ارسال می‌کنند. متن رایج در چنین مواردی این‌گونه است: «حضور همسر گرامی‌ام، سرکار خانم… سلام علیکم. همان‌گونه که مسبوق خاطر می‌باشد، بنده و جنابعالی در تاریخ … به عقد دائم یکدیگر درآمدیم. مستندا به ماده 1102 و 1103 قانون مدنی به محض وقوع عقد زوجین مکلف به ایفای وظایف زوجیت و زناشویی نسبت به یکدیگر هستند. متاسفانه جنابعالی از تاریخ… منزل تهیه شده توسط بنده/ منزل مسکونی مشترک به نشانی: … را ترک نموده اید و با وجود تامین نفقه شما از سوی بنده، حاضر به زندگی مشترک نشده‌اید و مراجعه‌های بنده را نیز بی‌پاسخ گذاشته‌اید. بدین وسیله به شما اعلام می‌کنم ظرف مدت 48 ساعت یا سه روز یا هر مدت دیگر بعد از مشاهده این اظهارنامه به منزل مشترک مراجعه و نسبت به ایفای وظایف زندگی مشترک اقدام کنید. در غیر این صورت جنابعالی به واسطه عدم تمکین مستندا به مادتین 1102، 1103، 1108، 1114 قانون مدنی محروم از دریافت نفقه خواهید بود.»

البته در انتهای اظهارنامه می‌توان مطالب دیگری هم نوشت. مثلا مرد می‌تواند مبلغی به حساب همسرش بریزد و در همین اظهارنامه عنوان کند این مبلغ هم بابت نفقه پرداخت شده است. این برگه به نشانی همسر ارسال می‌شود. اگر در همان زمان زن یا یکی از بستگان در منزل حضور داشته باشند می‌توانند توضیحات خود را در سمت چپ برگه بنویسند و آن را به مامور ابلاغ بدهند. راه دیگر هم این است که زن در پاسخ به این اظهارنامه، اظهارنامه جدیدی بنویسد و دلایل و توضیحات خود را برای همسرش ارسال کند.

برگه مذکور به دلیل آن‌که در دادگاه رسمی ‌ثبت و برای آن تمبر باطل می‌شود، از اعتبار برخوردار است و مورد توجه دادگاه قرار می‌گیرد؛ البته بیشتر مردان ابتدای اختلاف‌های خانوادگی تا پیش از حضور در دادگاه با اظهارنامه آشنایی ندارند و به همین دلیل یا اظهارنامه را ارسال نمی‌کنند یا این‌که زمانی ارسال می‌کنند که دیگر دادگاه تشکیل شده و کار از کار گذشته است.

صدای وکیل پاسخ دهنده به سوالات حقوقی شما و ارائه دهنده مشاوره رایگان توسط وکیل دادگستری

مطالب مرتبط

 

5/5 - (1 امتیاز)