مرکز پاسخگویی به سوالات حقوقی

تلفن ثابت

02166567311 (6 خط ویژه)

نحوه اقدام علیه صادر کننده اسناد تجاری و ضامنین_ وکیل اسناد

هنگامی که وامی معوق گردد بانکها و موسسات وام دهنده می توانند به پشوانه قرارداد داخلی و اسناد تجاری فوق علیه وام گیرنده و ضامنین ، متضامناً اقدام نمایند . اقدام وام دهنده از طریق 2 مرجع امکان پذیر است اول اداره اجرای مفاد اسناد رسمی دوم دادگاههای عمومی حقوقی . …………..

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل خوب دادگستری

هنگامی که وامی معوق گردد بانکها و موسسات وام دهنده می توانند به پشوانه قرارداد داخلی و اسناد تجاری فوق علیه وام گیرنده و ضامنین ، متضامناً اقدام نمایند . اقدام وام دهنده از طریق 2 مرجع امکان پذیر است اول اداره اجرای مفاد اسناد رسمی دوم دادگاههای عمومی حقوقی .

1- اداره اجرای مفاد اسناد رسمی :

اداره اجرا به مانند سند رهنی می تواند بر روی اسناد تجاری ، اجرائیه صادر نماید و طی آن 2 اقدام متصور است یا بدهکار و ضامنین را ممنوع الخروج نمایند یا اموال آنان را به میزان بدهی مورد تقاضا ، توقیف و به حراج بگذارد . اما در این مرحله امکان صدور حکم جلب بدهکار و ضامنین متصور نیست زیرا اداره اجرا محکمه قضایی ذیصلاح نمی باشد که دستور بازداشت شخصی را صادر نماید .

2- محاکم دادگستری :

راه دوم مراجعه به محکمه قضایی توسط وام دهنده می باشد که می تواند از طریق تقدیم دادخواست حقوقی علیه بدهکارو ضامنین که صادر کننده و امضاء کننده ظهر اسناد تجاری هستند اقامه دعوای مطالبه طلب نماید حکمی که صادر می شود ، بدهکار و ضامن را متضامناً به پرداخت اصل سند تجاری مورد توثیق ، خسارت دیر کرد و خسارات دادرسی محکوم می نماید .

صدای وکیل پاسخ دهنده به سوالات حقوقیه شما و ارائه دهنده مشاوره رایگان توسط وکیل دادگستری

مطالب مرتبط

 مزایا و آثار اسناد رسمی|وکیل معاملات|وکیل قراردادها|وکیل اسناد|وکیل پایه یک

راه سنددار کردن اموال بدون سند

سند رسمی محضری و تفاوت آن با سایر اسناد

فسخ قرارداد چگونه است؟

رعایت چهل نکته مهم در تنظیم و نگارش قراردادها

اعتبار اسناد عادی در معاملات غیرمنقول

راهکارهای قانونگذار برای مقابله با سندسازی و ساخت مهر و امضا

نکات کلیدی و مهم در خصوص سند رسمی

بایدها و نبایدهای دعوای الزام به تنظیم سند رسمی

نکات کلیدی درباره اسناد در وجه حامل

به این مقاله امتیاز دهید