مرکز پاسخگویی به سوالات حقوقی

تلفن ثابت

02166567311 (6 خط ویژه)

چه کسانی می‌توانند در خواست انحصار وراثت کنند؟ _ وکیل ارث_ وکیل وصیت

معمولا یک یا چند تن از ورثه درخواست صدور گواهی انحصار وراثت می‌کنند، هم چنین هر ذی‌نفعی (کسی است که در اموال متوفی نفع دارد)، مانند طلبکار متوفی (مثلا کسی که متوفی در وجه او چک کشیده است، به میزان مبلغ چک در اموال متوفی نفع دارد) یا کسی که متوفی به نفع او وصیت کرده (موصی له) یا کسی که از سوی متوفی مامور اجرای وصیت شده است (وصی) می‌توانند ………………….

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل خوب دادگستری

معمولا یک یا چند تن از ورثه درخواست صدور گواهی انحصار وراثت می‌کنند، هم چنین هر ذی‌نفعی (کسی است که در اموال متوفی نفع دارد)، مانند طلبکار متوفی (مثلا کسی که متوفی در وجه او چک کشیده است، به میزان مبلغ چک در اموال متوفی نفع دارد) یا کسی که متوفی به نفع او وصیت کرده (موصی له) یا کسی که از سوی متوفی مامور اجرای وصیت شده است (وصی) می‌توانند درخواست صدور گواهی انحصار وراثت کنند. مخالفت یا همکاری نکردن یک یا چند تن از ورثه به هر دلیلی که باشد مانع رسیدگی و صدور گواهی انحصار وراثت نیست.

امروزه افراد گرفتاری‌ها و مشغله‌های زیادی در زندگی روزمره خود دارند، نظر به این مساله و صلاحدید قانون گذار، لزومی ندارد که همه وراث به شورای حل اختلاف مراجعه کنند، همین که یکی از وراث برای گرفتن گواهی اقدام کند کفایت می‌کند، البته باید مدارک لازم را به همراه داشته باشد.

صدای وکیل پاسخ دهنده به سوالات حقوقی شما و ارائه دهنده مشاوره رایگان توسط وکیل دادگستری

به این مقاله امتیاز دهید