مرکز پاسخگویی به سوالات حقوقی

تلفن ثابت

02166567311 (6 خط ویژه)

طلاق توافقی زوجین ایرانی مقیم خارج از کشور

طلاق توافقی زوجین ایرانی مقیم خارج از کشور

اگر خانم و آقا ایرانی مقیم خارج از کشور باشند و مایل به جدایی مبنی بر طلاق توافقی باشند، هر دو به سفارت یا کنسولگری یا دفتر حافظ منافع ایران در خارج از کشور مراجعه می‌کنند. ولی در بیشتر مواقع طلاق توافقی زوجین ایرانی در خارج از کشور، به‌صورت غیر حضوری انجام می‌شود.برای مشاوره حتما با یک  وکیل طلاق مشورت کنید.

وکیل طلاق در وب سایت صدای وکیل
٠٢١۶۶۵۶٧٣١١(۶ خط ویژه)

اگر خانم و آقا ایرانی مقیم خارج از کشور باشند و مایل به جدایی مبنی بر طلاق توافقی باشند، هر دو به سفارت یا کنسولگری یا دفتر حافظ منافع ایران در خارج از کشور مراجعه می‌کنند. ولی در بیشتر مواقع این امر به‌صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

به‌این صورت که برای شخصی در ایران، مثلا گروه وکلای صدای وکیل، وکالت در طلاق از طریق پست ارسال کنند تا وکیل مربوطه از آن طریق و در اسرع وقت رأی طلاق توافقی را از دادگاه خانواده اخذ و سپس در دفتر طلاق مربوطه ثبت رسمی کند. سپس مدارک (طلاق نامه و شناسنامه های مهر طلاق خورده) را برای خانم و آقای مقیم خارج از کشور که متقاضی بودند ارسال کند.

البته روش دیگری در این مورد وجود دارد و آن این که مستندا به ماده ۱۵ قانون حمایت خانواده زوجین از کنسولگری ایران نشانی و مشخصات مراکز یا اشخاص صلاحیت دار برای اجرای صیغه طلاق را اخذ کنند و پس از مراجعه و اخذ گواهی اجرای صیغه طلاق مجددا با درخواست کتبی ثبت طلاق به کنسولگری ایران بدهند.

اگر طلاق توافقی از دادگاه های خارج از کشور صادر شده باشد باید برای اجرای رای در داخل کشور، تنفیذ رای از دادگاه های ایران اخذ شود که البته چون طلاق توافقی است راحت‌تر انجام می‌شود.

شماره وکیل طلاق در وب سایت صدای وکیل
٠٢١۶۶۵۶٧٣١١(۶ خط ویژه)

5/5 - (1 امتیاز)