مرکز پاسخگویی به سوالات حقوقی

تلفن ثابت

02166567311 (6 خط ویژه)

وکیل طلاق با مشاوره کاملا تخصصی و حرفه ای

وکیل طلاق | شروط طلاق برای زن

بهترین وکیل طلاق در تهران بهترین وکیل طلاق در تهران

بطور کلی زن نمی تواند درخواست طلاق نماید مگر در یکی از موارد زیر:

  • طلاق به صورت توافقی انجام شود

  • طلاق خلع انجام شود. به این توضیح که زن از مسائل مالی خود صرف نظر نموده و مرد در ازای آن طلاق را قبول کند.

شروط 12 گانه برای درخواست طلاق از طرف زن

  1. در صورتی که زوج مفقودالاثر شود و ظرف شش ماه پس از مراجعه زوجه به دادگاه پیدا نشود ممکن است طلاق از طرف زوجه باشد.توضیح: غیبت طولانی شوهر.
  2. در صورتی که پس از گذشت پنج سال زوجه از شوهر خود به جهت عقیم بودن و یا عوارض جسمی دیگر، صاحب فرزند نشود.  
  3. از جمله مواردی که زن می تواند از دادگاه تقاضای طلاق کند، محکومیت قطعی زوج در اثر ارتکاب به جرم و اجرای هرگونه مجازات اعم از حد و تعزیر در اثر ارتکاب به جرمی که مغایر با حیثیت و شیون خانوادگی با توجه به وضع و موقعیت زن و عرف و موازین دیگر با دادگاه است.
    وکیل طلاق از طرف زوجه – تشخیص اینکه مجازات مغایر با حیثیت و شیون خانوادگی است با توجه به وضع و موقعیت زن و عرف و موازین دیگر با دادگاه است.
    محکومیت قطعی زوج در اثر ارتکاب به جرم و اجرای هرگونه مجازات اعم از حد و تعزیر در اثر ارتکاب به جرمی که مغایر با حیثیت خانوادگی و شیون زن باشد. 
  4. زوج زندگی خانوادگی را بدون عذر موجه ترک کند. تشخیص ترک زندگی خانوادگی (تشخیص عذر موجه با دادگاه است) وکیل  یا اینکه زوج شش ماه متوالی بدون عذر موجه از نظر دادگاه غیبت کند.  
  5. ابتلای زوج به هرگونه اعتیاد مضری که به تشخیص دادگاه به اساس زندگی خانوادگی خللی وارد آورد و ادامه زندگی برای زوجه دشوار باشد.  
  6. محکومیت شوهر به حکم قطعی به مجازات پنج سال حبس یا بیشتر یا به جزای نقدی که بر اثر عجز از پرداخت منجر به پنج سال بازداشت شود یا به حبس و جزای نقدی که مجموعاً منتهی به پنج سال بازداشت یا بیشتر شود و حکم مجازات در حال اجرا باشد.  
  7. عدم رعایت دستور دادگاه در مورد منع اشتغال زوج به شغلی که طبق نظر دادگاه صالح منافی با مصالح خانوادگی و حیثیت زوجه باشد.
  8. جنون زوج در مواردی که فسخ نکاح شرعاً ممکن نباشد.  
  9. ابتلای زوج به امراض صعب العلاج به نحوی که دوام زناشویی برای زوجه مخاطره آمیز باشد.  
  10. سوء رفتار یا سوء معاشرت زوج به حدی که ادامه زندگی را برای زوجه غیر قابل تحمل کند.  
  11. استنکاف شوهر از دادن نفقه زن به مدت شش ماه به هر عنوان و عدم الزام او به تأدیه نفقه و همچنین در موردی که اجبار شوهر هم ممکن نباشد.  
  12. زوج همسر دیگری بدون رضایت زوجه اختیار کند یا به تشخیص دادگاه نسبت به همسران خود اجرای عدالت نکند.  

وکیل طلاق در تهران | نکات درخواست مهریه

در متن زیر نکاتی مهم در مورد درخواست مهریه مطرح شده است

طبق ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی زن به مجرد عقد، مالک مهریه می شود و می تواند هر نوع تصرفی در آن بنماید. بر طبق قانون زوجه یا وکیل وی از دو طریق می توانند مهریه را به صورت قانونی مطالبه کنند:

  1. زوجه با مراجعه به دفترخانه ای که عقد ازدواج در آنجا به ثبت رسیده است و اداره اجرای اسناد رسمی ثبت تقاضای وصول مهریه خود را می نماید و با معرفی اموال زوج (غیر از مستثنیات دین) تقاضای توقیف آن را می نماید و در صورتیکه زوج، کارمند هم باشد امکان توقیف حقوق به میزان یک سوم و یا یک چهارم آن، (بسته به شرایط زوج) وجود دارد.
  2. راه دیگر مراجعه به دادگاه و تقدیم دادخواست مطالبه مهریه و رسیدگی به آن در جلسه دادگاه به صورت حضوری و یا غیابی و صدور دادنامه و گذشتن مواعد اعتراض اعم از واخواهی و تجدید نظر و قطعیت دادنامه صادره و تشکیل پرونده اجرایی و صدور اجراییه، می باشد. البته لازم به ذکر است قوه قضاییه در سالهای اخیر در اکثر استانها اقدام به تشکیل دفاتر خدمات قضایی نموده است که این امر در تسهیل، تسریع و الکترونیکی نمودن امور قضایی نقش به سزایی داشته است.

ویژگی‌های وکیل طلاق

وکیل طلاق چه ویژگی هایی داشته باشد تا گرونده به بهترین نحو ممکن به پایان برسد؟

 

پرونده ها معمولا بدون استفاده از وکیل طلاق به نتیجه مورد نظر نمی رسند. به طور کلی ویژگی های یک وکیل طلاق ماهر عبارتند از:

  • آگاهی کامل از مقررات قانونی مربوط به طلاق به ویژه مواد 1127 تا 1133 قانون مدنی و استفاده صحیح در روند دعوی
  • آگاهی از مراحل طلاق توافقی و همچنین طلاق از زن و شوهر
  • پیگیری مستمر و سریع پرونده به ویژه در صورت طلاق از زوجین
  • روانشناسی مناسب شرایط زوجین و به کاهش آسیب طلاق کمک می کند
  • هوشمندی و در جهت رعایت مصالحت ارباب رجوع و عدم تضییع حقوق مادی و معنوی وی
  • در صورتی که علاقه‌ مند به واردات کالا از چین هستید، باید آگاه باشید که این فرآیند دارای قوانین و مراحلی پیچیده است و کرم بابا این کار ها را انجام می دهد..

ویژگی های عمومی یک وکیل طلاق درجه 1

همانگونه که مستحضر هسیتد، طلاق گرفتن احتمالاً یکی از استرس‌زاترین تجربه های عاطفی زندگی شما خواهد بود. همانطور که در این فرآیند پیمایش می کنید، مجبور خواهید شد که تصمیمات سختی بگیرید که تأثیر پایداری بر امور مالی، تربیت والدین و رابطه شما با همسر سابقتان خواهد داشت. این روند ممکن است چندین ماه، در برخی موارد بیش از یک سال طول بکشد، و در حالی که برخی از طلاق‌ها به صورت دوستانه انجام می‌شوند، برخی دیگر منجر به درگیری و تنش می‌شوند.
 
بهترین راه برای بیرون آمدن از سوی دیگر با سلامت عقلانی و عاطفی کامل این است که از تخصص یک وکیل طلاق استفاده کنید. یک وکیل ماهر، تحمل فرآیند طلاق را برای شما و خانواده‌تان بسیار آسان‌تر می‌کند. در واقع، وکیل طلاق مناسب می‌تواند بیشتر جنبه‌های روزمره طلاق شما را مدیریت کند و زمان بیشتری برای مراقبت از خود در اختیار شما بگذارد.
 
به این ترتیب، یکی از مهمترین تصمیماتی که در این فرآیند می گیرید این است که کدام وکیل طلاق را به کار می گیرید. همانطور که با وکیل های مختلف مصاحبه می کنید یا در فضای آنلاین به دنبال یک وکیل طلاق ماهر می گردید، چند ویژگی وجود دارد که باید آنها را بالاتر از سایر ویژگی ها بدانید.
 

ویژگی های کلیدی یک وکیل طلاق

1) وکیل طلاق شما باید توانایی برقراری ارتباط را داشته باشد.

در طول مراحل طلاق، ارتباط شفاف کلیدی است. وکیل طلاق شما باید شما را از آخرین تحولات پرونده خود مطلع کند و جزئیات کافی را به شما منتقل کند تا بتوانید در مورد نحوه ادامه کار تصمیم گیری کنید.
 
ارتباط هر دو طرف را قطع می کند. وکیل طلاق شما همچنین باید شنونده خوبی باشد و بتواند خواسته ها، اهداف و اولویت های شما را بشنود و به طور کامل درک کند.
 
در نهایت، یک وکیل طلاق خوب باید یک مذاکره کننده موثر باشد، بتواند بحث های مثمر ثمری را با سابق خود (و وکیل سابق شما) تسهیل کند و مشتاقانه برای شما در دادگاه پرونده سازی کند.
 

2) وکیل طلاق شما باید در دسترس باشد.

هنگام طلاق، طبیعی است که وکیلی بخواهید که به نیازهای شما توجه داشته باشد، آماده پاسخگویی به سؤالات یا ارائه بینش در صورت نیاز باشد. به طور خلاصه، شما می خواهید احساس کنید که مورد توجه وکیل خود هستید یا چیزی نزدیک به آن.
 
در واقع، احتمالاً شما تنها موکل وکیل طلاق خود نخواهید بود. با این گفته، مطمئناً باید به دنبال یک وکیل با حجم پرونده متعادل و آسان باشید. ایده آل است که وکیلی پیدا کنید که به طور کلی هنگام تماس تلفنی به تلفن پاسخ دهد یا حداقل به پیامک ها و پیام های صوتی به موقع پاسخ دهد.
 

3) وکیل طلاق شما باید به قوانین طلاق در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تسلط داشته باشد.

اگر به دنبال یک وکیل خوب هستید، باید اطمینان حاصل کنید که وکیل از جزئیات روند طلاق در جمهوری اسلامی ایران مطلع است.
 
علاوه بر دانستن قوانین محلی، ممکن است سؤال در مورد تخصص های حقوقی نیز مهم باشد. به عنوان مثال، برخی از موکلین ممکن است نیاز داشته باشند تأیید کنند که وکیل آنها تجربه زیادی در رسیدگی به طلاق های پر تعارض داشته باشد.
 
همچنین، توجه داشته باشید که یک وکیل طلاق خوب، دادگاه ها و قضات محلی را به خوبی می شناسد. آگاهی از نحوه عملکرد دادگاه های خانوادگی محلی می تواند برای پرونده شما بسیار مهم باشد.
 

4) وکیل طلاق شما باید قضاوت درستی از خود نشان دهد.

برای موفقیت پرونده تان، به چیزی بیش از دانش قوانین اصلی طلاق نیاز دارید. همچنین به وکیلی نیاز دارید که بتواند جزئیات پرونده شما را ارزیابی کند و قضاوت مهمی را انجام دهد. مثلا آیا باید به دنبال طلاق مشارکتی باشید؟ آیا باید سعی کنید خارج از دادگاه حل و فصل کنید؟ و نظر وکیل شما در مورد حضانت مشترک در مقابل حضانت منفرد چیست؟
همانطور که به دنبال وکیل طلاق مناسب می گردید، مطمئن شوید که فردی را پیدا می کنید که به قضاوت او اعتماد دارید.

5) وکیل طلاق شما باید از نظر عاطفی قوی باشد.

برای راهنمایی حقوقی و همچنین قدرت عاطفی و استحکام به وکیل طلاق خود مراجعه خواهید کرد.
به یاد داشته باشید که روند طلاق می تواند طاقت فرسا باشد، و مطمئناً طیف گسترده ای از احساسات را در طول فرآیند تجربه خواهید کرد. با این حال، شما به وکیلی نیاز دارید که بتواند همدل و قوی باشد و بتوانید در طول این فرآیند به او کمک کنید.

6) وکیل طلاق شما باید تحت فشار خونسرد باشد.

گاهی اوقات همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود. ممکن است یک قاضی داشته باشید که پاسخ مثبتی نمی دهد، یا یک مشاور مخالف که در پرونده شما اختلاف ایجاد می کند. این ممکن است برای شما ناامید کننده باشد و برای وکیل طلاق شما نیز چالش برانگیز است. با این گفته، بسیار مهم است که وکیل شما بدون توجه به اینکه چه اتفاقی می افتد خونسرد و خونسرد بماند. به بیان ساده، وکیل طلاق شما همیشه باید کنترل کننده پرونده شما باشد، نه اینکه کنترل را به وکیل همسرتان واگذار کند.

7) وکیل طلاق شما باید کسی باشد که با او راحت صحبت کنید.

در طول چندین ماه، زمان زیادی را صرف صحبت با وکیل طلاق خود خواهید کرد. شما اطلاعاتی در مورد برخی از صمیمی ترین موضوعات، از جمله امیدها و رویاهای خود به عنوان والدین، وضعیت مالی خود، حتی جزئیات زندگی زناشویی خود را به آنها منتقل خواهید کرد.
بسیار مهم است که شما وکیلی مناسب را به کار گیرید و وکیل طلاقی را پیدا کنید که شخصیت و سبک شما با شما هماهنگ باشد. اطمینان حاصل کنید که وکیل طلاقی که به کار می گیرید فردی است که با او احساس راحتی می کنید.
پیدا کردن وکیل طلاق مناسب در نهایت باعث می شود که کل فرآیند روان تر انجام شود. می تواند سلامت عاطفی شما را حفظ کند و در عین حال احتمال دستیابی به نتیجه رضایت بخشی را نیز افزایش دهد.

وکیل طلاق چه نقشی دارد؟

وکیل طلاق از ابتدا تا انتهای این نوع دعاوی در پرونده های خانوادگی به ویژه در دعاوی طلاق نقش بسیار مهمی دارد. وکیل طلاق به صورت علمی و مطابق با مجوز و اختیاراتی که قانون به وی داده است، با بررسی و تحلیل پرونده های موجود، روند رسیدگی به این پرونده ها را تسهیل می کند و با نظارت مستمر پرونده برای مشکلاتی که در آینده ممکن است پیش بیایدجلوگیری می کند.

از آنجایی که دعوا بسیار حساس است، احتمال خطا باید به حداقل برسد. از آنجا که اشتباهات در هر مرحله از حفاظت رخ می دهد، منجر به تلفات قابل توجهی در زمان و هزینه می شود و گاهی اوقات زندگی سال ها افراد به عدم اطمینان تبدیل می شود.

به طور کلی حضور وکیل طلاق در کنار شما این احتمال را افزایش می دهد که شما را به حقوق قانونی خود برساند.

به چه کسی وکیل طلاق می گویند؟

وکیل طلاق شخصی است که توسط شخص دیگری اعم از حقیقی یا حقوقی برای انعقاد طلاق تعیین می شود. همچنین می توان گفت وکیل طلاق به شخصی گفته می شود که سال ها در مورد مسائل خانوادگی و موضوع طلاق و کلیه امور مربوط به طلاق از قبیل مهریه، جهیزیه، اجرت المثل، حضانت فرزند، طلاق، اطلاعات و اطلاعات جمع آوری کرده است. برخی از زنان، مردان حق رجوع و مسائل مشابه دارند.

وکیل باید قبل از هر چیز به موکلان خود با توجه به نیاز آنها مشاوره حقوقی بدهد و سپس می تواند به عنوان نماینده موکل در دادگاه ها و محاکم قضایی عمل کند.

وکیل طلاق بدون اینکه تعهدی برای رسیدن به نتیجه مطلوب داشته باشد کار موکلان خود را انجام می دهد. به عبارت دیگر وکیل طلاق نمی تواند هیچ ضمانتی برای رسیدن به نتیجه مطلوب به موکل خود بدهد.

در نتیجه حق الزحمه ای که به آن شخص داده می شود ربطی به نتیجه ندارد. این در قانون به گونه ای بیان شده است که تعهد وکیل به نتیجه نیست، بلکه به وسیله است.
وکیل برای داشتن وکالت توسط موکل باید دارای تحصیلات و تجربه کافی در زمینه های مختلف حقوقی باشد. یکی دیگر از ویژگی های یک وکیل این است که مهارت گفتاری بالایی دارد و می تواند دانش حقوقی خود را به بهترین نحو منتقل کند. توانایی بالا در تجزیه و تحلیل اطلاعات و قواعد حقوقی در شرایط مختلف، توانایی تحمل فشار کاری بالا و اعتماد به نفس نیز از جمله ویژگی هایی است که یک وکیل باید داشته باشد.

وکیل طلاق و مسئله نفقه

نفقه نیز یکی از شروط مختلفی است که یا باید با توافق طرفین تعیین شود و یا خود دادگاه نفقه را تعیین می کند. وکلای طلاق می توانند مراحل قانونی مختلفی را برای تعیین میزان نفقه انجام دهند.

نفقه زن و بچه بر عهده مرد است. تا زمانی که رابطه و عقد صحیح است زن مستحق نفقه است. نفقه حداقل مبلغی است که مرد باید برای زن بپردازد تا زندگی زن دچار مشکل نشود، قانون سالانه بر اساس شرایط اقتصادی میزان نفقه را تعیین می کند.

نفقه بر خلاف مهریه تحت شرایطی از گردن مرد کسر می شود. مثلاً اگر زن تمکین نکند از حمایت خود محروم می شود. اما پس از طلاق این حق به طور کامل از مرد سلب شد و زن پس از طلاق نمی تواند در این مورد ادعایی داشته باشد.

اما فرزندان تا سن بلوغ یا عقد مستحق نفقه هستند و شوهر باید ماهیانه و به طور مرتب تا بلوغ یا عقد نفقه به فرزندان خود بدهد. اگر مرد این حق را نپردازد، حق دارد از فرزندان یا قیم معینی برای آنها شکایت کند.

مراحل قانونی طلاق

پرونده های طلاق مانند بسیاری از پرونده های دیگر معمولاً با درخواست طلاق آغاز و دادخواست طلاق معمولاً توسط وکیل طلاق تنظیم می شود. در جلسات مشاوره حقوقی خانواده تیم صدای وکیل می توانید با تمامی مراحل قانونی طلاق آشنا شوید و از جزئیات آن مطلع شوید. طبق مواد 24 تا 35 قانون حمایت از خانواده، مراحل قانونی طلاق را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

ثبت طلاق و سایر موارد انحلال نکاح و نیز اعلام بطلان نکاح یا طلاق در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق حسب مورد پس از صدور گواهی عدم امکان سازش یا حکم مربوط از سوی دادگاه مجاز است.

در صورتی که زوجین تقاضای طلاق توافقی کنند، دادگاه باید موضوع را به مرکز مشاوره خانواده ارجاع دهد. در این موارد طرفین می توانند از ابتدا در مراکز مذکور تقاضای طلاق کنند.

در صورت عدم انصراف متقاضی از طلاق، مرکز مشاوره خانواده موضوع را با ذکر ارکان توافق برای تصمیم گیری نهایی به دادگاه منعکس می کند.

اگر طلاق توافقی یا به تقاضای زوج باشد دادگاه گواهی عدم امکان سازش صادر می کند و اگر به تقاضای زوجه باشد طبق قانون طبق قانون دادگاه گواهی عدم امکان سازش صادر می کند. مبادرت به صدور قرار الزام زوج به طلاق یا داشتن شرایط تقاضای طلاق نماید.

در کلیه موارد طلاق به جز طلاق توافقی دادگاه باید برای ایجاد صلح و سازش موضوع را به مرکز مشاوره خانواده ارجاع دهد. در این گونه موارد دادگاه باید طبق نظر داوران رای دهد و در صورت عدم پذیرش با ذکر دلیل نظریه داوران را رد کند.

پس از صدور قرار ارجاع امر به داوری، هر یک از زوجین موظفند یکی از بستگان خانوادگی خود را که به سن 30 سالگی رسیده و به مسائل شرعی، خانوادگی و اجتماعی آشنا باشد به عنوان داور به دادگاه معرفی کنند.

دادگاه در تصمیم خود با توجه به مفاد قرارداد و مفاد سند ازدواج، مهریه، جهیزیه و نفقه زوجه، فرزندان و فرزندان و همچنین اجرت المثل طرفین را در مدت عقد تعیین می‌کند. به قانون مدنی و همچنین نحوه حضانت و نفقه فرزندان و نحوه پرداخت هزینه حضانت و نفقه تصمیم مربوطه را خواهد گرفت.

طلاق با رضایت زوجه یا تصمیم قطعی در مورد نفقه یا جدایی زوج صورت می گیرد. در هر حال چنانچه زن بدون احراز حقوق فوق با ثبت طلاق موافقت نماید، می تواند با اجرای احکام قضایی نسبت به احراز این حقوق وفق مقررات مربوط اقدام نماید.

قیمت و هزینه بهترین وکیل طلاق

در این مقاله تصمیم داریم تا در مورد قیمت و هزینه وکیل طلاق و عوامل تاثیر گذار بر این امر به طور کامل و مفصل توضیح خواهیم داد. در سال‌های اخیر متاسفانه شاهد رشد روزافزون و چشم گیر آمار طلاق اعم از طلاق یک طرفه و یا طلاق توافقی در کشورمان هستیم. هرچند عوامل بسیاری در پدید آمدن این امر در زندگی‌های زوجین نقش داشته و دخیل است، اما در  مواقعی تنها راه نجات زندگی افراد طلاق است. استفاده از یک وکیل طلاق متخصص یکی از نکات غیر قابل انکار در پیگیری پرونده طلاق بشمار می‌رود. در برخی از پرونده ها به دلیل عدم وجود یک وکیل طلاق پرونده مذکور با موفقیت طی نخواهد شد وبه آن نتیجه مطلوب نخواهد رسید. امروزه افرادی که به صورت کاملا توافقی خواهان جدایی هستند، ترجیح میدهند از یک وکیل طلاق توافقی برای پیگیری و کمک به روند پرونده خود استفاده کنند. برای شخصی که خواهان انجام طلاق است و قصد دارد تا پرونده خود را به یک وکیل بسپارد، هزینه یکی از عوامل مهم شمرده خواهد شد. در ادامه این مقاله به بررسی عواملی که بر قیمت و هزینه بهترین وکیل طلاق نقش دارد خواهیم پرداخت.  

عوامل موثر در تعیین قیمت و هزینه وکیل طلاق

 

عوامل بسیاری بر تعیین قیمت و هزینه وکیل طلاق موثر است. همان طور که می‌دانیم هز شخص بر اساس معیارها و ملاک‌های شخصی خود به انتخاب وکیل می‌پردازد. به عنوان مثال ممکن است نزدیک بودن وکیل به محل زندگی و یا جنسیت وکیل (آقا و یا خانم بودن وکیل) الویت و ملاک اول باشد که فرد برای انتخاب وکیل برای خود قرار می‌دهد. غالبا هر شخص براساس مجموعه و چارچوبی از ویژگی‌ها مناسب‌ترین و بهترین وکیل را برای خود انتخاب می‌کند؛ همین موضوع در تعیین قیمت و هزینه وکیل طلاق موثر خواهد بود.  

برخی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت و هزینه وکیل طلاق عبارت‌اند از:
1. نوع پرونده مذکور: همان طور که در مطالب فوق ذکر شد طلاق شامل انواع مختلفی اعم از طلاق یک طرفه و طلاق توافقی از طرف زن و مرد است. هر یک از این پرونده ها دارای شرایط ویژه و خاص مربوط به خود می‌باشند. به طور طبیعی قیمت و هزینه وکیل طلاق توافقی از حالت‌های دیگر بسیار کمتر است.

2. تجربه: یکی دیگر از با اهمیت‌ترین عوامل انتخاب وکیل و تعیین هزینه میزان دستمزد وی، تجربه او است. به گونه‌ای که هرچه وکیل با تجربه‌تر باشد احتمال پیروزی وی در پرونده‌ای که در اختیار دارد را بیشتر می‌کند؛ به همین دلیل حق الوکاله وی نیز بالاتر خواهد بود.

3. محل فعالیت وی: بدون شک محل استقرار دفتر وکیل اینکه در شهرستان باشد یا تهران، در مکان گران باشد یا متوسط و میزان تعداد پرسنل و… همه در میزان هزینه دریافتی وی تاثیر خواهد داشت.  

4. مرحله رسیدگی: یکی از عواملی که در تعیین هزینه وکیل طلاق نقش دارد مرحله رسیدگی به پرونده یعنی بدوی، فرجام خواهی و یا تجدیدنظر خواهی است. به طور طبیعی هر مرحله دارای حق الوکاله مشخصی خواهد بود.

 
برای اقدام به طلاق باید چه هزینه‌هایی پرداخت شود؟

 

به طورکلی در رابطه با هزینه وکیل طلاق به گونه‌اس است که برای اقدام به طلاق باید هزینه‌های دادرسی، هزینه مشاوره، هزینه دفتر الکترونیک قضایی برای ثبت درخواست و هزینه ثبت طلاق در دفترخانه‌های رسمی ثبت ازدواج و طلاق و همچنین هزینه وکیل طلاق به طور کامل پرداخت شود. تعرفه‌های تعیین شده هرسال بسته به نرخ تورم کشور متغییر خواهد بود.

برای مشاوره رایگان و تخصصی تیم صدای وکیل هم اکنون میتوانید با شماره 02166567311 در تماس باشید.

مطالب مرتبط

مراحل طلاق توافقی

تفکیک اموال زن و مرد بعد از طلاق

جهیزیه زن پس از طلاق 

طلاق وشرایط پرداخت اجرت المثل به زن

گواهی عدم امکان سازش

حق طلاق زن به خاطر ضرب و شتم مرد

چه زنانی عده ندارند؟ 

طلاق توافقی چیست؟

12شرط برای حق طلاق زن 

همه چیز درباره طلاق 

خیر. با توجه به قوانین مربوطه در این موضوع از جمله قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی اموالی قابل توقیف هستند که جزو مستثنیات دین نباشد یعنی به عبارتی که برای امرار معاش و رفع نیاز ضروری زوج نباشد لازم به ذکر است که این امر در دادگاه و مراجع قضایی نیاز به بررسی و رسیدگی دارد‌.

بله با توجه به اینکه ماترک متوفی شخصیت مستقلی دارد طبق قانون قبل از تقسیم ارث بین وراث ابتدا باید دیون متوفی پرداخت شود و اگر زوجه  مطالبه مهریه نماید میتوان به عبارت این امر را از دیون متوفی به حساب آورد که ابتدا باید پرداخت شود.

 پاسخ به این سوال با توجه به تداخل ابعاد حقوقی اعم از اعتبار اسناد و حقوق خانواده به صورت صریح امکان‌پذیر نیست و لازم به ذکر است که با متخصصان حقوقی و وکلا مشاوره صورت گیرد. و نکته قابل توجه این است که طبق رویه دادگاه ها و قوانین مربوطه بهتر است و یا حتی لازم است که این توافقات به صورت رسمی تنظیم شوند و چه بسا به این امر می توان اذعان داشت که اسناد عادی هم اعتبارات خود را در جای خود دارند.

با توجه به اختلاف نظرهایی که در آرای قضایی در این حوزه وجود دارد پاسخ به این سوال بدون بررسی و تحقیق از روند اسناد و پرونده ها و یا به عبارتی سیر توافقات کتبی و شفاهی زوجین کمی دشوار است اما آنچه که مسلم است، دادن حق حضانت به یکی از زوجین از طرف دادگاه یا به صورت توافقی مانع حق ملاقات فرزندان از طرف زوجین نخواهد بود و اگر خروج از کشور صورت گیرد، بر مبنای حق ملاقات می توان در دادگاه خانواده دعوایی مبنی بر این موضوع مطرح کرد.

53 پاسخ

  1. سلام روز به خیر در صورت توافق با همسرم باید دادخواست طلاق توافقی درج شود یا دادخواست طلاق کافی هست؟

    1. اگر زوجین در دادخواست به توافقات خود اشاره کنند، گویا و کافیست اما خیلی بهتر است که عبارت طلاق توافقی هم قید شود.

  2. سلام و خسته نباشید
    طلاق توافقی در چند روز کاری انجام میشه؟

    1. طلاق توافقی بسته به شلوغی یا خلوتی دادگاه حدود یک تا چند ماه زمان میبرد. فریب قولها و زمان های غیرواقعی را نخورید.

  3. سلام خسته نباشید من و همسرم تحت هیچ شرایطی سازش نداریم و همسرم امروز گفت در خواست طلاق دادن و یک ماهه کارمون تموم میشه. الان نمیدونم چه درخواستی داده که با این مدت کوتاه تموم میشه و اگر توافقی بوده باشه درخواستشون مهریه من و اساسیه منزل و… چی میشه البته در مورد بچه هم خودش گفته ٧سال دست خودت باشه بعد از ٧سال میگیرمش ازت. الان هم که منزل پدرم هستم هزینه و خرج پسرم رو هم باید پرداخت کنه یا خیر من باید برای هزینه فرزندم تا روز دادگاه صبر کنم؟

    1. دادگاه اگر ببیند در تمامی موارد مهریه، اجرت المثل، حضانت فرزند و… توافق کرده‌اید و هیچ اختلافی ندارید، میتواند طلاق شما را صادر کند.
      نفقه فرزندان تا سن ازدواج یا اشتغال فرزند بعهده پدر میباشد. در صورت عدم پرداخت نفقه، لزومی به صبر کردن نیست، میتوانید دادخواست نفقه بدهید.

  4. سلام، من میخوام از همسرم جدا شم ،چون از نظر جانی امنیت ندارمو خیلی مسائل دیگه که ایشون دارن ، اما مسئله مهمتر اینه که هفته دیگه میخاد از ایران بره ، میخاستم ببینم چیکار کنم که نتونه بره تا قبلش مجبور شه تکلیف منو روشن کنه، اگه مهریه مو به اجرا بزارم جلوشو میگیرن که نتونه از ایران بره؟ یا اگه از ایران بره من دیگه نمیتونم مهریه مو بگیرم؟ امکانش هست زود جواب منو بدید

    1. اولا در صورت نداشتن امنیت جانی از دادگاه تقاضای منزل مستقل کنید.
      ثانیا با اجرای مهریه و طی مراحل قضایی امکان ممنوع الخروج همسر خود را دارید اما بعید است بتوانید ظرف مدت یک هفته این کار را انجام دهید. در شرایط کنونی این پروسه چند ماه زمان نیاز دارد.

  5. سلام وقت بخیر
    من میخوام از همسرم طلاق بگیرم و الان عقد هستیم. من مهریم رو بخشیدم. میخواستم بدونم چه کاری باید انجام بدم که سریع تر جدا شم؟

    1. بذل مهریه، باعث حق طلاق نمیشه و به صرف بذل مهریه شما نمی تونید طلاق بگیرید.
      بطور کلی برای طلاق، باید از طریق دادگاه خانواده اقدام کنید و دادخواست بدید در صورتی که شرایطش رو داشته باشید دادگاه طلاق شمارو صادر میکنه تازه مهریه شما هم محفوظ خواهد بود و میتونید اونو هم مطالبه کنید.

  6. روزبخیر ، من یک فرزند چهار ساله دارم و خانمم مشکل سو رفتار داره و بشدت تحت الامر خواهر بزرگ ترش هست و متاسفانه مدارکی دارم که3 ماهه با یک مرد متاهل ارتباط دارد، ایا اگر درخواست طلاق بدهم دادگاه با توجه به اسناد و مدارک ارتباط نامشروع از من حمایت میکنه؟

    1. بله در صورتی که برای دادگاه احراز بشه همسر شما دچار فساد اخلاقی هستند علاوه بر مجازات کیفری، امکان سلب حضانت فرزند از ایشون وجود داره.

  7. سلام
    من و شوهرم در ایران عقد کردیم الان ساکن تورنتو هستیم. الان میخوایم از هم جدا بشیم نیاز به وکیل طلاق در ایران داریم که به صورت آنلاین وکالت مارو قبول کنه
    می تونید راهنمایی مون کنید؟؟

    1. بله امکان وکالت آنلاین هست ولی شرایط و مقدماتی رو نیاز داره.
      لازمه شرایط شما رو بدونیم. در صورت امکان، کارهای طلاق شما رو از ابتدا تا پایان توسط وکلای خودمون انجام میدیم.
      جهت گرفتن وقت مشاوره با وکیل طلاق باید با شماره های ما تماس بگیرید.

  8. با سلام
    تکلیف جهیزیه زن پس از طلاق توافقی چیه؟کدوم یک از طرفین میتونن ادعای مالکیت جهیزیه رو داشته باشن؟؟

    1. تکلیف مهریه صرفا با توافق زوجین یعنی زن و مرد مشخص میشه. وکلا در حصول این توافق و تنظیم دقیق توافقات میتونن کمک کنن.

  9. سلام روز بخیر
    آیا شما وکیل طلاق غیابی هم انجام میدید همسرم داخل زندان هستش

  10. سلام وقت بخیر برای طلاق توافقی از خارج کشور میشه بصورت انلاین اقدام کرد؟؟

    1. امکان طلاق توافقی بصورت آنلاین نیست. برای طلاق توافقی، باید دعوای حقوقی در دادگستری طرح کرد و پس از گرفتن حکم طلاق، در دفاتر رسمی طلاق اون رو ثبتش کرد.
      در همه این مراحل هم باید خود شخص یا وکیلش حضور داشته باشند.

  11. خسته نباشید
    تکلیف مهریه رو وکیل طلاق توافقی با یک جلسه مشاوره میتونه معلوم کنه؟

  12. سلام شوهر من معتاده و حاضر به طلاق توافقی و مهریه هم نمیده راهکار شما چیه؟؟

  13. با سلام مراحل طلاق توافقی رو میتونین ساده تر توضیح بدین؟

  14. سلام و خسته نباشید وکیل طلاق توافقی جلسه مشاوره رایگان هم داره؟

    1. برگزاری جلسات مشاوره مستلزم پرداخت حق‌المشاوره است.
      در مجموعه صدای وکیل در حد بضاعتمان پاسخ گوئی به سوالات حقوقی را رایگان انجام میدهیم.

    1. خیر، قسمتی از حق الوکاله در ابتدا و مابقی در حین کار باید پرداخت بشه.

  15. وقت بخیر میخواستم بدونم طلاق توافقی بدون حضور طرف مقابل هم انجام میشه؟

    1. خیر در طلاق توافقی نیاز به حضور و اعلام توافق از ناحیه طرفین هست.

    1. خیر ملاک توافقات زوجین است ممکنه مهریه بذل بشه ممکنه مهریه هم دریافت بشه.

  16. برای طلاق توافقی چجوری باید اقدام کرد؟
    چقدر طول میکشه دادگاه پیگیری کنه؟

    1. حدود ۲ تا ۳ ماه طول می کشه.
      پس از پایان مشاوره طلاق
      طرح دادخواست طلاق توافقی در دفتر خدمات الکترونیک قضایی
      مراجعه به شعبه و تکمیل پرونده
      ارائه توافقات زوجین
      معرفی داور
      آزمایش بارداری
      و تکمیل تشریفات اداری
      گرفتن حکم دادگاه و مراجعه به دفتر طلاق
      ثبت طلاق

  17. خیر ملاک توافقات زوجین است ممکنه مهریه بذل بشه ممکنه مهریه هم دریافت بشه.

  18. سلام
    شوهرم اعتیاد داره میخوام طلاق توافقی بگیریم حاضرم مهریه رو هم ببخشم .
    شما این کارو انجام میدید ؟

  19. سلام من در کانادا هستم
    در ازدواج همجنسگرایی جهیزیه با کی هست ؟
    با شوهرم به مشکل برخوردم !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)