مرکز پاسخگویی به سوالات حقوقی

تلفن ثابت

02166567311 (6 خط ویژه)

قوانین خرید و فروش ملک

اگر قرار است زمینی را بخرید و آن را به یک سازنده معتبر بسپارید و در آینده با سرمایه گذار و سازنده خود به مشکل حقوقی نخورید باید

 

صدای وکیل مشاوره حقوقی + تلفن : (6 خط ویژه) 02166567311 

  

بر نکات مهم حقوقی واقف باشید و با اصول مشارکت در ساخت کاملا آشنا شوید بهتر است در این نوع قرارداد ها جزئیات هزینه های خود را اعم از مالیات و انشعاب برق و گاز مشخص شود و تقسیم نامه که شرایط حق فروش هریک از شرکا را تعیین می کند به صراحت مشخص شود اگر در تنظیم قراردادهای خود حقوق مالکین را به درستی تعیین کنید در صورت کوتاهی سازنده مالک می تواند از راه قانونی حقوق خود را اعمال کند.

قرارداد مشارکت در ساخت 

این نوع قرارداد که بین سازنده و مالکین منعقد می شود در نوع خود بسیار حساس و قابل تامل است به دلیل بحث شراکت بین سازنده و مالک طرفین باید قبل از هر چیزی از نحوه تنظیم و تعیین قدر السهم خود آگاه و آن را در متن قرارداد مشخص کنند.

خطرات ناشی از عقد مشارکت

آیا قبل از قرارداد مشارکت به خطرات آن نیز فکر کرده اید با توجه به انکه امروزه این گونه از قراردادها بسیار رواج پیدا کرده است از انجا که افرادی که دارای ملک کلنگی هستن بسیار تمایل به این موضوع دارند.

بنابراین قبل از هر کاری باید با خطرات ناشی از ن اشنا شوید از جمله تنظیمم قراردادهای مشارکت مهمترین شروظ و ضمانت اجراها همچنین اعتبار قرارداد منعقده

بهتر است به دلیل حساسیت های اینگونه قراردادها انها را در دفاتر اسناد رسمی یا دفتر وکیل تنظیم نمایید چرا که سازنده و طرف قرارداد شما به ریز کاری های اینگونه قراردادها بیشتر آگاه است به همین خاظر در این هنگام نیاز به یک کاردان خواهید داشت.

در تنظیم اینگونه قرارادها با توجه به اینگه با دیگر قراردادها متفاوت است باید نکات قابل توجهی در ان ذکر شود همچنین میزان آورده طرفین و هزینه هایی که در این ساخت بر چه کسی متحمل خواهد شد باید کامل و جامع در قرارداد ذکر شود.

 

 

صدای وکیل مشاوره حقوقی – تلفن : (6 خط ویژه) 02166567311 

 

به این مقاله امتیاز دهید