مرکز پاسخگویی به سوالات حقوقی

تلفن ثابت

02166567311 (6 خط ویژه)

موارد پیش بینی شده مزاحمت تلفنی| وکیل پایه یک دادگستری

براساس قانون اصلاح تبصره دو ماده ۱۴ قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران، هر کس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد، یا به عمد و سوء نیت ارتباط دیگری را مختل کند، برای بار اول پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوط خواهد بود. ……………….

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل خوب دادگستری

براساس قانون اصلاح تبصره دو ماده ۱۴ قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران، هر کس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد، یا به عمد و سوء نیت ارتباط دیگری را مختل کند، برای بار اول پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوط خواهد بود.

برای بار دوم پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم سپردن تعهد از سوی مشترک و پرداخت هزینه‌های مربوط خواهد بود و برای بارسوم شرکت ارتباطی تلفنی وی را به طور دائم قطع و اقدام به جمع آوری منصوبات تلفنی کرده و ودیعه مربوط به مشترک را پس از تسویه حساب مسترد خواهد کرد.

طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، بنا به رای مراجع قضایی علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب، به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

روش صحیح استفاده از سرویس کشف مزاحم توسط کارشناس مرکز مربوط بوسیله تماس تلفنی به شما آموزش داده می‌شود. توجه داشته باشید که شرکت مخابرات، شماره تلفن فرد مزاحم را به هیچ وجه در اختیار شاکی قرار نمی‌دهد و در صورت لزوم، می‌توانید با مرجعه به مراجع قضایی در خصوص شناسایی فرد مزاحت اقدام کنید.

* در صورت تماس افراد ناشناس برای دریافت اطلاعاتی مانند نام، نشانی و… تحت عنوان‌های مامور مخابرات و غیره از ارائه هر گونه اطلاعات خودداری کنید.

* در صورت شماره‌گیری اشتباه، تلفن خود را با عذرخواهی قطع کنید. سکوت و قطع کردن تلفن، ضمن این که عملی غیر اخلاقی است، ممکن است سبب شود تا در سیستم مزاحم‌یابی مخابرات، تماس شما به عنوان مزاحمت تلقی شود.

* از طریق سایت شرکت www.tct.ir و با بهره‌گیری از طرح خدمات الکترونیک نیز می‌توانید درخواست کشف مزاحمت کنید.

* برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی به افراد ناآشنا و غیرمعتمد، اجازه استفاده از تلفن خود را ندهید..

صدای وکیل پاسخ دهنده به سوالات حقوقی شما و ارائه دهنده مشاوره رایگان توسط وکیل دادگستری

مطالب مرتبط

اسیدپاشی در حقوق کیفری ایران_ وکیل مزاحمت_ وکیل پایه یک دادگستری
ارکان اسید پاشی- عمل مرتکب-وکیل پایه یک دادگستری
ارکان اسید پاشی_نتیجه ی جرم_ وکیل پایه یک دادگستری
ارکان اسیدپاشی_صدمات جسمانی_وکیل پایه یک دادگستری
ارکان اسید پاشی_نتیجه ی جرم_ وکیل پایه یک دادگستری
ارکان اسید پاشی_رکن روانی_ وکیل پایه یک دادگستری
ارکان اسید پاشی_تخفیف_ وکیل پایه یک دادگستری

به این مقاله امتیاز دهید