مرکز پاسخگویی به سوالات حقوقی

تلفن ثابت

02166567311 (6 خط ویژه)

وکیل رابطه نامشروع + اثبات + هرچی که لازم هست بدانید

وکیل رابطه نامشروع

وکیل رابطه نامشروع

این مقاله توسط بهترین وکیل رابطه نامشروع نوشته شده است و در آن هر چی که لازم هست بدانید گفته شده و در صورت هر گونه ابهام و سوالی، مشاورین متخصص ما شبانه روزی آماده پاسخگویی رایگان به شما عزیزان می باشند.

بهترین وکیل رابطه نامشروع | اثبات رابطه نامشروع

باید بدانیم رابطه نامشروع و رابطه نامشروع بدون خیانت (دون زنا) هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و مجازات آن حداکثر 99 ضربه شلاق است.

رابطه نامشروع، رابطه مرد با زنی نا محرم است که خارج از چهار چوب تعیین شده باشد و از حدود قانونی عبور کرده باشد. ماده 637 قانون مجازات اسلامی که رابطه نامشروع را تعریف می کند، می گوید: زن و مردی که با یکدیگر ازدواج نکرده اند، مرتکب رابطه نامشروع یا اعمال منافی عفت غیر از خیانت، مانند دراز کشیدن و بوسیدن شوند و به 99 ضربه شلاق محکوم می شوند.

منفعت زناشویی به ازدواج قانونی بین زن و مرد اطلاق می شود. همانطور که از این ماده مشخص است، این ماده بسیار کلی است و ابهام ایجاد می کند، اما آنچه مشهود است، تفکیک رابطه نامشروع از زنا در این ماده است.

اکنون تفاوت بین رابطه غیرقانونی و زنا را توضیح می دهیم:

آمیزش نامشروع جرمی است که دامنه بسیار وسیعی دارد و می تواند موارد زیادی را شامل شود، اما زنا جرمی است که شامل رابطه زن و مرد غیر محرم می شود.

انواع روابط نامشروع

بهترین وکیل رابطه نامشروع در صدای وکیل مختصرا تعاریف فقهی اعمال فوق را اینگونه بیان میدارد؛

آمیزش جنسی : همان فعل دخول آلت تناسلی مرد در مهبل و یا مقعد زن میباشد به شرط آنکه میزان دخول از ختنه گاه گذر کند و چنانچه دخول انجام شده از میزان ختنه گاه کمتر باشد، فعل ارتکابی، زنا محسوب نشده بلکه رابطه نامشروع کمتر از زنا تلقی میگردد. اثبات رابطه نامشروع تحت عنوان مذکور سخت ترین نوع اثبات است.
تقبیل : همان بوسیدن یکدیگر است.
مضاجعه : به معنای همخوابی و در بستر قرار گرفتن میباشد.
تفخیذ : بر عمل قرار دادن آلت تناسلی مرد میان ران های یک زن گفته میشود.

اثبات روابط نامشروع تحت عناوین فوق ممکن است از سایر طرق و ادله همچون عکس و فیلم نیز به اثبات برسد. وکیل رابطه نامشروع عنوان میدارد؛ هرکدام از افعال مندرج در بالا، دارای احکام منحصر به فرد خود بوده و در پرونده کیفری و دعاوی کیفری که تحت عنوان رابطه نامشروع و یا روابط نامشروع طرح میشوند، ابتدائا این مساله مورد بررسی قرار میگرید که فعل ارتکابی از کدام نوع است و قرار است چه نوع رابطه ای تحت عنوان اثبات رابطه نامشروع به اثبات برسد. البته وکیل رابطه نامشروع در نخستین جلسه مشاوره حقوقی نیز دیدگاه خویش را که نظر قضات چه خواهد بود را ارائه مینماید.

وکیل رابطه نامشروع به عبارت دیگر بیان میدارد: در دعاوی کیفری تحت عنوان روابط نامشروع به تدقیق مورد تحقیق و بررسی قرار میگیرد که عمل و فعل ارتکابی، آمیزش جنسی کامل بوده است و یا صرفا به در آغوش کشیدن و بوسیدن یکدیگر ختم شده است. اثبات این جرم تحت هر یک از موضوعات فوق، مجازات خاص خود را در پی دارد.

بهترین وکیل رابطه نامشروع در تهران | چالشی به نام قانون خانواده

اگر بخواهیم کمی به این موضوع نگاه کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که همه چیز در حقوق خانواده به این موضوع بستگی دارد که اساس خانواده مهمترین رکن است و باید تا حد امکان حفظ شود.

بر این اساس، هر آنچه در حقوق خانواده تدوین و اعمال می شود، همه چیز و همه چیز برای حفظ بنیان خانواده است. در اسلام و فرهنگ شرق، خانواده متشکل از زوجی (زن و مرد) است که بر اساس قوانین ملی ـ مذهبی با یکدیگر ازدواج می کنند. رابطه حاصل از این ازدواج قانونی و مشروع است و بنابراین فرزندانی که بر اساس آن متولد می شوند کاملاً قانونی هستند.

بنابراین، اگر بخواهیم ساده‌تر بیان کنیم، رابطه حقوقی زن و مرد می‌تواند اساس خانواده را ایجاد کند. اسلام کمی جلوتر رفته و نیت قلبی را که می توان از آن به محبت تعبیر کرد، پایه اصلی خانواده معرفی می کند. بر این اساس زن و مرد در صورت علاقه به یکدیگر، مهمترین رکن و اساسی ترین پایه خانواده را ایجاد کرده اند.

اکنون هر چیزی که باعث از بین رفتن این بنیاد یا از بین رفتن اصل اساسی آن شود، برای خانواده غیرقانونی تلقی می شود. ایجاد رابطه غیرقانونی یعنی رابطه ای که طرفین علاقه ای به یکدیگر نداشته باشند یا حریمی بین آنها وجود نداشته باشد باعث از بین رفتن این مبنا می شود. حال اگر یکی از طرفین ازدواج کرده باشد ممکن است حکم رابطه غیرقانونی سنگین تر شود. زیرا جدای از عدم ایجاد خانواده در این رابطه، خانواده دیگری از بین می رود. به این ترتیب، به راحتی می توان فهمید که چرا اسلام با روابط غیرقانونی و وضع قوانین نسبتاً سرسخت دست و پنجه نرم می کند. قوانینی که به نظر می رسد اگر درست اجرا شوند تا حد زیادی اعمال می شوند.

مجازات رابطه نامشروع زن و مرد متاهل

برخی از افرادی که برای رابطه غیرقانونی به وکیل مراجعه می کنند می خواهند بدانند که مجازات ازدواج غیرقانونی چیست؟ با مراجعه به مفاد 643 تا 644 در این مورد می توان گفت:

هرکس نفقه زوجه را نداشته باشد در صورت استطاعت یا امتناع از پرداخت نفقه به سایر بدهکاران به حبس از سه ماه و یک روز تا پنج ماه از سوی دادگاه محکوم خواهد شد.

هرگاه مردی با زن شوهردار یا زنی که در حالت دیگری برای مرد است ازدواج کند به حبس از شش ماه تا سه سال یا جزای نقدی از سه میلیون ریال تا هجده میلیون ریال و تا (۷۴) ضرب و شتم محکوم می‌شود. اگر دارای دفتر ازدواج و طلاق یا اسناد رسمی باشد برای همیشه از تصدی‌ دفتر ممنوع خواهد گردید.

کسانی که عالماً مرتکب هر یک از اعمال زیر شوند به حبس از شش ماه تا دو سال یا از سه تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهند بود.

وکیل رابطه نامشروع در تهران

همان طور که در این مقاله متوجه شدید رابطه نامشروع گستردگی بسیار زیادی دارد.

موسسه حقوقی صدای وکیل با داشتن کادری مجرب از بهترین وکیل های تهران آماده خدمت رسانی به شما می باشد و متخصصان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در هر ساعتی از شبانه روز می باشند.

چنانچه نیاز به این مهم داشتید با شماره 02166567311 (6 خط ویژه) تماس حاصل فرمایید.

به این مقاله امتیاز دهید