مرکز پاسخگویی به سوالات حقوقی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در قوانین جزایی جمهوری اسلامی ایران، کودکان و زنان مورد حمایت می‌باشند و به استناد ماده 618 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات متعرضین و مزاحمین به حبس و شلاق محکوم می‌شوند ……………. مشاوره حقوقی رایگان با وکیل خوب دادگستری در قوانین جزایی جمهوری اسلامی ایران، کودکان و زنان مورد حمایت می‌باشند و به استناد […]

[ما در این مقاله...]
مسیر راهنما
امتیاز شما به این مقاله؟!

در قوانین جزایی جمهوری اسلامی ایران، کودکان و زنان مورد حمایت می‌باشند و به استناد ماده 618 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات متعرضین و مزاحمین به حبس و شلاق محکوم می‌شوند …………….

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل خوب دادگستری

 


در قوانین جزایی جمهوری اسلامی ایران، کودکان و زنان مورد حمایت می‌باشند و به استناد ماده 618 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات متعرضین و مزاحمین به حبس و شلاق محکوم می‌شوند

بر اساس قانون هرکس در معابر عمومی یا اماکن عمومی متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان بشود و یا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حیثیت به آنان توهین کند به حبس از دو ماه تا شش ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شوند.

ایجاد مزاحمت برای کودکان و بانوان از جرایم عمومی غیر قابل گذشت است.

فلسفه تصویب آن، این است که، افراد نامحرم، مزاحم زنان و کودکان نشوند، مثلاً تعقیب مصرانه یک زن، از مصادیق مزاحمت تلقی می‌شود و تعرض هم به معنای در برابر افراد ایستادن و آبروی آنها را در مرحله خطر قرار دادن است.

صدای وکیل پاسخ دهنده به سوالات حقوقی شما و ارائه دهنده مشاوره رایگان توسط وکیل دادگستری

 

 

امتیاز شما به این مقاله؟!

متن سربرگ خود را وارد کنید

فهرست مطالب

فهرست مطالب

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    متن سربرگ خود را وارد کنید