مرکز پاسخگویی به سوالات حقوقی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مجازات های جرم اغفال دختر یکی از جرایمی که در سال‌های اخیر در ایران دارای رشد زیادی بوده است. جرم اغفال بانوان و سوء استفاده‌های جنسی و مالی از آن‌ها می‌باشد. بانوان به دلیل ماهیت اخلاقی و مسائل شخصیتی مختص به ذات شان، دارای روحیه‌ای عاطفی و احساسی می‌باشند که این روحیه احساسی نوعی موهبت الهی می‌باشد. صدای وکیل […]

[ما در این مقاله...]
مسیر راهنما
امتیاز شما به این مقاله؟!

مجازات های جرم اغفال دختر

یکی از جرایمی که در سال‌های اخیر در ایران دارای رشد زیادی بوده است. جرم اغفال بانوان و سوء استفاده‌های جنسی و مالی از آن‌ها می‌باشد. بانوان به دلیل ماهیت اخلاقی و مسائل شخصیتی مختص به ذات شان، دارای روحیه‌ای عاطفی و احساسی می‌باشند که این روحیه احساسی نوعی موهبت الهی می‌باشد.

صدای وکیل مشاوره حقوقی + تلفن : (6 خط ویژه) 02166567311 

همین موهبت الهی فضایی برای سوء استفاده و اغفال دختران از جانب کلاهبرداران و سودجویان با هدف تعرض، تجاوز و کلاهبرداری‌های مالی و… را فراهم نموده است.

کلاه برداران و سودجویان با تمرکز بر روی احساسات و دیگر ویژگی های دخترانه زمینه‌های لازم را برای اغفال دختران فراهم می کنند و اقدامات مهمی جهت اهداف شوم خود برمی‌دارند.

بنابراین بسیار مهم است که دختران در خصوص این کلاه برداران و سودجویان اطلاع و توجه لازم را لحاظ نمایند تا خدای نکرده در اثر اعتماد و احساسات پاک‌شان مورد سودجویی قرار نگیرند.
قطعاً اغفال دختران علاوه بر خسارت‌های مربوط به مسائل مادی، موجبات شکل ‌گیری آسیب‌های روحی و روانی را نیز برای دختران و خانواده‌های‌شان به بار می‌آورد.

از این رو قانونگذار با توجه و اهمیت ویژه‌‌ای در خصوص جرم اغفال دختران و جرایمی که متعاقب آن صورت می‌پذیرد تعیین و تکلیف کرده است. بیشترین جرایمی که در حوزه اغفال دختران صورت می‌گیرد عبارتند از؛

  • فریب
  • سودجویی
  • تجاوز
  • تعرض
  • اخاذی 

 

 

صدای وکیل مشاوره حقوقی – تلفن : (6 خط ویژه) 02166567311 

 

 
امتیاز شما به این مقاله؟!

متن سربرگ خود را وارد کنید

فهرست مطالب

فهرست مطالب

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    متن سربرگ خود را وارد کنید