مرکز پاسخگویی به سوالات حقوقی

تلفن ثابت

02166567311 (6 خط ویژه)

سریع ترین راه طلاق از طرف زن

سریع ترین راه طلاق از طرف زن | صدای وکیل

سریع ترین راه طلاق از طرف زن

زندگی مشترک همیشه به نتیجه مطلوب نمی انجامد و گاهی با شکست مواجه می شود. به همین دلیل احکام اسلامی که کامل ترین احکام مربوط به ازدواج است، راهی را برای پایان دادن به زندگی با سختی مشخص کرده است. آنچه به عنوان منفورترین قانون خداوند شناخته می شود، طلاق است که به موجب آن زندگی مشترک طرفین به طور قانونی خاتمه می یابد. طرفین زمانی درخواست طلاق می دهند که ادامه زندگی برای خود غیرممکن باشد که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این مقاله روش های مختلف طلاق و ساده ترین و سریع ترین روش طلاق را توضیح می دهیم. ما هم از طرف خانم شما را معرفی می کنیم.

سریع ترین راه طلاق از طرف زن ، حق طلاق

قبل از هر چیز لازم است حق طلاق را به عنوان آسان ترین و آسان ترین راه برای گرفتن حکم طلاق در راس این لیست قرار دهیم. بر اساس این حق به زنی وکالت داده می شود که در صورت تمایل حتی بدون حضور مرد می تواند حکم طلاق خود را دریافت کند. البته در این روش طلاق علیرغم اینکه سریعترین روش طلاق توسط زن است، اما و اگرهایی وجود دارد که به شرح زیر است:

  • در صورتی که حق طلاق مطلقه به این معنا باشد که برای صحت و حق استفاده از آن شرطی قرار نگرفته باشد، زن می تواند در هر زمان بدون نیاز به حضور مرد، طلاق را ثبت کند.
  • صیغه طلاق یا وکالت انفصال باید از طرف مرد به زن اعطا شود بنابراین شرایطی را می توان ذیل آن بیان بیان کرد.
  • در صورتی که در ذیل حق طلاق شرایط خاصی ذکر شده باشد، پس از احراز آن شرایط، حق طلاق شما معتبر خواهد بود.
  • اثبات احراز این شرایط بر عهده زن است و ممکن است این راه که سریعترین راه طلاق از سوی زن است طول بکشد. مثلاً اگر در حق طلاق قید شده باشد که در صورت خشونت جسمی مرد، زن حق طلاق خواهد داشت، زن باید برای ثبت طلاق خود ثابت کند که خشونت علیه او اتفاق افتاده است.
  • این وکالت به دو صورت اعطا می شود. یعنی می توان حق طلاق را در زمان عقد و در ضمن عقد نکاح بیان کرد و یا بلافاصله پس از ازدواج به عنوان طلاق محضری به زن داد.
  • شرایط دیگری ممکن است در وکالت نامه یا قرارداد ذکر شود. مثلاً زن به دلیل گذشت یا پرداخت مهریه مجاز به ثبت طلاق است که فقط با احراز شرط مذکور مجاز به ثبت خواهد بود.
  • با وجود تمام موانعی که هنگام ثبت طلاق از طریق حق طلاق برای شما پیش می آید، این راه همچنان سریع ترین راه طلاق است و در زمان بسیار سریع تری نسبت به روش دیگر به نتیجه مطلوب می رسد.

طلاق توافقی | از دیگر راه ها برای طلاق از طرف زن

اگر قصد طلاق دارید حتما نام طلاق توافقی را شنیده اید. در واقع این راه یکی از پرطرفدارترین راه های طلاق است چرا که برای گرفتن این حکم نیازی به داشتن شرایط خاصی نیست و داشتن سند یا اجازه خاص ملاک ثبت حکم طلاق نیست. علاوه بر این، این از سریع ترین راه برای طلاق از یک زن است. به همین دلیل بسیاری از زوج ها ترجیح می دهند از این طریق حکم طلاق بگیرند. چند نکته برای گرفتن حکم طلاق را بهترین وکیل طلاق شرح می دهد :

  • در طلاق توافقی باید رضایت طرفین وجود داشته باشد یعنی زن و مرد هر دو به آن رضایت دهند.
  • دادخواست طلاق توافقی باید توسط زن یا مرد ارائه شود و هر دو طرف باید در دادگاه با طلاق موافقت کنند.
  • به این ترتیب طلاق باید در همه امور اعم از حضانت فرزندان و کلیه حقوق همسرم اعم از مهریه و نفقه توافق شود.
  • این یکی از سریع ترین راه های طلاق زن است زیرا حداقل 10 روز و در نهایت تا 1 ماه طول می کشد.
  • یکی از مهمترین مزایای این روش طلاق این است که در صورت اقدام از طریق وکیل طلاق توافقی، نیازی به حضور طرفین نیست و وکلای آنها می توانند به تنهایی در تمامی مراحل حضور یابند.
  • طلاق توافقی و حق طلاق از سریع ترین راه های طلاق زن به شمار می رود که برای وصول حکم خود نیاز به رضایت مرد یا حق یا وکالت طلاق دارد. اما گاهی اوقات شرایط شما طوری است که نه همسرتان به طلاق رضایت می دهد و نه شما حق طلاق را دارید. در این صورت طلاق غیر توافقی فقط حکم مورد نظر را برای شما به همراه خواهد داشت.

طلاق غیر توافقی

وصول صیغه طلاق توافقی مانند دو طریق قبلی سریع نیست، زیرا حکم از دادگاه وصول می شود و وصول آن منوط به احراز شرایطی است که در قانون مشخص شده است. شایان ذکر است که این یکی از سریع ترین راه های طلاق زن در شرایطی است که مدارک شما بسیار مستند و مودبانه باشد یا از طریق وکیل پیگیری شود.

ماده 1119 قانون مدنی راه اول برای اجرای طلاق توافقی را به شرح زیر بیان می کند:

(طرفین عقد می‌توانند علاوه بر عقد نکاح یا عقد ضروری دیگر، هر شرطی را که مخالف با مقتضای عقد مزبور نباشد، شرط کنند، مانند اینکه شوهر با زن دیگری ازدواج کند یا برای مدت معینی غایب شود، یا انفاق را ترک می کند، یا قصدی علیه جان همسر دارد.)

نکاتی که در مورد این پرونده و این روش از سریعترین روش طلاق توسط زن بیان می شود به شرح زیر است:

اثبات تحقق وضعیت با زن باشد.

این شرایط حتما باید در عقد نامه ذکر گردیده باشد.

در صورتی که زن بتواند ثابت کند که شرایط مغایر با عقد نکاح بوده است، دادگاه وکیل زن را طلاق می دهد در نتیجه زوجه می تواند با حکم دادگاه به دفتر طلاق مراجعه و طلاق را ثبت کند.

اگر شواهد شما به اندازه کافی قوی باشد، می توانید در اسرع وقت حکم مورد نظر خود را دریافت کنید.


راه های دیگری که در صورت احراز شرایط می تواند سریع ترین طلاق زن محسوب شود در ماده 1131 قانون مدنی ذکر شده است:

(در صورتی که مدت عقد موجب عسر و حرج زوجه شود، می‌تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق کند و در صورت اثبات عسر و حرج مذکور در دادگاه، دادگاه می‌تواند زوج را به طلاق اجباری کند و در صورت عدم امکان اجبار، زوجه با اذن حاکم شرع طلاق می گیرد.»نکاتی که در این مورد شایان ذکر است و آن را به سریع ترین روش طلاق زن نزدیک می کند به قرار زیر است.)

اعسار که در این مقاله به آن اشاره شده است یعنی شرایط زندگی آنقدر سخت شده که امکان ادامه زندگی برای زن وجود ندارد.
از مصادیق ربا در قانون می توان به غیبت طولانی مدت، اعتیاد، حبس، ضرب و شتم و … اشاره کرد.


در صورت هر حالت دیگری که می تواند مصداق ربا باشد، زن می تواند با اثبات آن در دادگاه حکم طلاق بگیرد. عوامل تشخیص حبس ابد بیشتر مرسوم است.


اگر شرایط زندگی به گونه ای باشد که اثبات ربا به سرعت انجام شود، این راه می تواند سریع ترین راه طلاق زن به حساب آید.

چطور مراحل طلاق از طرف زن را به سرعت طی کنیم؟

مجموعه صدای وکیل دارای بهترین وکلای طلاق در تهران می باشد.

شما می توانید در هر ساعتی از شبانه روز با مشاوران متخصص تیم صدای وکیل در ارتباط باشید و کاملا رایگان هر گونه سوال، شبهه و ابهامی که داشتید بر طرف کنید.

هم اکنون می توانید با شماره 02166567311 (6 خط ویژه) تماس بگیرید و با مشاورین صدای وکیل در ارتباط باشید.

به این مقاله امتیاز دهید