مرکز پاسخگویی به سوالات حقوقی

تلفن ثابت

02166567311 (6 خط ویژه)

ضرب و شتم همسر

مساول مربوط به کتکاری زوجین

 

ضرب و شتم همسر و کتک زدن زن
ضرب و شتم همسر چه از سوی مرد به زن و چه بر عکس از عناوینی است که ممکن است در زندگی زناشویی افراد پیش بیاید که در این صورت زن می تواند به دادگاه مراجعه کند.

 

 

صدای وکیل مشاوره حقوقی + تلفن : (6 خط ویژه) 02166567311 

  

 

وکیل خانواده می گوید:

“برخی افراد بدون توجه به حریم امنی که باید در خانواده وجود داشته باشد و یا به دلایل روانی ممکن است اقدام به ضرب و شتم و کتک کاری با همسر خویش بنمایند. در این صورت اگر این عمل تکرار شود و تبدیل به یک عادت شده باشد زن می تواند با مراجعه به دادگاه و ادعای عسر و هرج کند. همان طور که می دانید این یکی از شرایط ضمن عقد است که در هنگام عقد امضا می شود و طبق آن در صورت بروز چنین رفتاری از سوی مرد، زن حق طلاق پیدا می کند.”

اگر زن امنیت جانی نداشته باشد و این امر ثابت شود دادگاه حکم بازگشت زن به منزل شوهر را نخواهد داد و زن می تواند تمکین نکند و تا زمان طلاق در منزل پدر و مادر خود زندگی کند.

مجازات ضرب و شتم همسر و کتک زدن زن توسط شوهر
ضرب و شتم و کتک کاری و ایجاد جراحت بر بدن کسی جرم می باشد و در صورتی که اثبات شود زن می تواند با گرفتن وکیل اقدام به شکایت کیفری از مرد کند و در دادگاه او را محکوم به پرداخت دیه کند.

در صورت کتک کاری زن می تواند سریعا به پلیس اطلاع دهد و در نزدیکترین زمان ممکن به پزشکی قانونی مراجعه کرده و گواهی جراحت بگیرد. تا بتواند با استفاده از آن در دادگاه اثبات کند و مرد را محکوم به پرداخت دیه کند.

یکی دیگر از راه های اثبات کتک کاری این است که فرد یا افرادی به این موضوع شهادت دهند. در این صورت اگر شخصی این عمل را دیده باشد با حضور و شهادت او مرد محکوم می شود. در غیر این صورت اگر همسایه ها چیزهایی از دعوا و کتک کاری شنیده باشند که در این صورت هم با ثبت این شنیده ها که اماره خوانده می شود و کمی از شهادت کمتر می باشد، قاضی می تواند مرد را محکوم کند و به زن حق طلاق بدهد.

  

صدای وکیل مشاوره حقوقی – تلفن : (6 خط ویژه) 02166567311 

 

5/5 - (1 امتیاز)