مرکز پاسخگویی به سوالات حقوقی

تلفن ثابت

02166567311 (6 خط ویژه)

وکیل خانواده و نکات مربوط به آن

وکیل خانواده و نکات مربوط به آن

 

ممکن است مشکلاتی خانواده را تهدید کند؛ ازاین‌رو شما باید یک‌قدم جلوتر از مشکلات باشید برای پیشگیری همیشه با یک وکیل خانواده در ارتباط باشید. به‌طورکلی این وکیل بر مسائلی مانند طلاق، فرزندخواندگی و حضانت فرزند تمرکز می‌کند. وظایف متداول آن‌ها شامل تهیه پیش‌نویس قراردادهای حضانت، وصیت‌نامه، قراردادهای پیش از ازدواج و سایر اسناد است. این وکلای دادگستری با استفاده از تخصص گسترده حقوقی و همدلی فوق‌العاده، نقشی حیاتی در کمک به مردم برای عبور از برخی از دوره‌های تلخ زندگی خود دارند.
قانون خانواده چیزهای زیادی برای ارائه دارد، وکلایی که این نوع حقوق را انجام می‌دهند وکیل خانواده نامیده می‌شوند. آن‌ها می‌توانند در دادرسی‌های دادگاه خانواده یا در مذاکرات مربوط به موکلان نمایندگی کنند. این یک تخصص حقوقی حیاتی باقی می‌ماند و موضوعات اصلی فرهنگ و ارزش‌های یک جامعه را پوشش می‌دهد.
پرونده‌های مختلفی وجود دارد که در دادگاه‌های خانواده هند مطرح می‌شود، از اختلافات طلاق و حضانت فرزند گرفته تا آزار و اذیت مهریه و پرونده‌های خشونت خانگی. درست است که روند گذر از این دادگاه‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما در حل این نوع مسائل، این دادگاه‌ها کارکرد مهمی دارند.
به‌عنوان‌مثال، فرض کنید درگیر یک پرونده دادگاه خانواده هستید. برای اطمینان از اینکه حقوق شما در طول کل فرایند محافظت می‌شود، ضروری است که در چنین موردی به دنبال مشاور حقوقی باشید. کارشناسان حقوق خانواده صدای وکیل می‌توانند به شما کمک کنند.


۴ مورد از مهم‌ترین دلایل استخدام وکیل خانواده:

اکثر کارشناسان حقوقی خانواده موکلان خود را دارند. اما قانون خانواده یک حوزه عملی نسبتاً گسترده است، از جمله موضوعاتی مانند مراقبت از خانواده و حقوق باروری و … در این حوزه قرار می‌گیرند. ازآنجایی‌که مسائل مربوط به قانون خانواده بسیار نزدیک به خانه است، داشتن یک متخصص حقوقی مورد اعتماد در کنار شما می‌تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که عزیزانتان در طول هر فرایند قانونی به‌درستی نماینده و محافظت می‌شوند.

رایج‌ترین دلایل برای استخدام وکیل خانواده عبارت‌اند از:

  1. طلاق:
    هر یک از شرکا وکیل خود را استخدام می‌کند که به طراحی یک طرح تسویه‌حساب برای جلوگیری از محاکمه کمک می‌کند. وکلای طلاق معمولاً در تقسیم دارایی زناشویی، محاسبه حمایت از همسر، و پیشنهاد طرحی برای حضانت، ملاقات و حمایت از فرزند (در صورت وجود) مهارت دارند.
  2. حضانت کودک / حمایت از کودک:
    احکام دادگاه و توافقنامه‌های حل‌وفصل که شامل حضانت و حمایت می‌شود معمولاً در پرونده طلاق بزرگ‌تر گنجانده می‌شود، اما ممکن است با تغییر شرایط مجدداً بررسی شود. یکی از وظیفه‌های وکیل خانواده رسیدگی به این موارد است.
  3. پدری:
    در بیشتر موارد، پرونده‌های پدری توسط مادر در تلاش برای تأمین هزینه‌های حمایت از فرزند از پدر غایب تشکیل می‌شود. اما گاهی اوقات پدران بیولوژیک برای داشتن رابطه با فرزندشان درخواست پدری می‌کنند. پدری معمولاً از طریق آزمایش DNA تعیین می‌شود.
  4. فرزندخواندگی / سرپرستی:
    فرزندخواندگی یک فرایند پیچیده است که باتوجه‌به نوع فرزندخواندگی، محل تولد کودک، تفاوت در قوانین ایالتی و سایر عوامل متفاوت است؛ بنابراین، مهم است که با یک وکیل خانواده مشورت کنید.
    در آخر
    همان‌طور که دریافتید وجود یک وکیل خانواده برای مشاوره و … ضروری است. در صدای وکیل شما می‌توانید برای مشاوره در مسائل حقوق خود از مشاوره ۲۴ ساعته جایگاه ما استفاده کنید. شرکت ما با سال‌ها تجربه در زمینه مسائل حقوقی و کادری مجرب آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
    مهم‌ترین مدارک تحصیلی وکیل خانواده
    • لیسانس حقوق
    • دکترا از یک دانشکده حقوق معتبر
    • حداقل ۳ سال سابقه کار در زمینه مرتبط
    مهارت‌های ضروری وکیل خانواده
    • مهارت‌های بین‌فردی قوی
    • مدیریت زمان کارآمد
    • تفکر انتقادی
    • توانایی‌های چندوظیفه‌ای
    • وکیل خانواده باید در فنون مذاکره، مناظره و متقاعدسازی مهارت داشته باشد
    نقش‌ها و مسئولیت‌های وکیل خانواده
    • ارائه وکالت برای مراجعین در دادگاه در پرونده‌های حقوقی مربوط به قانون خانواده
    • یک برنامه ثابت از جلسات، جلسات دادگاه و کنفرانس‌ها را حفظ کنید
    • در محاکمات و جلسات دادگاه شرکت کنید
    • نظارت و مدیریت مسائل حقوقی که بین افراد خانواده
    وظایف روزمره
    • یکی از وظایف وکیل خانواده مشاوره‌دادن به کارکنان در مورد مسائل حقوقی و تفسیر قوانین

• به طور معمول با کارمندان پرونده، سرپرستان، مدیران برنامه و مدیران برنامه تعامل داشته باشید
• نظارت و هدایت جلسات میانجیگری و ارائه مشاوره حقوقی مؤثر
• سازماندهی و ثبت کلیه اسناد رسمی موردنیاز برای تشکیل پرونده‌ها
• مشتریان را به طور مرتب در مورد پرونده‌هایشان به‌روز کنید

مقالات مرتبط:

اجرای فوری مهریه

به این مقاله امتیاز دهید