مرکز پاسخگویی به سوالات حقوقی

تلفن ثابت

02166567311 (6 خط ویژه)

شرایط طلاق به دلیل اعتیاد مرد

شرایط طلاق به دلیل اعتیاد مرد

شرایط طلاق به دلیل اعتیاد مرد

طلاق به دلیل اعتیاد شوهر سوالی است که برخی از خانم ها که همسرشان درگیر اعتیاد شده اند پرسیده اند.برای مشاوره حتما با یک  وکیل طلاق مشورت کنید.

آیا زن حق طلاق به علت اعتیاد زوج را دارد؟

از آنجا که طبق قانون حق طلاق با مرد می باشد. اما در عقد نامه ۱۲ تبصره وجود دارد که در صورت امضا آن حین عقد و پذیرفتن انها از طرف زوج و زوجه حق طلاق برای زن در مواردی به وجود می آید و این امر امکان پذیر خواهد شد.

طی ایمیل های دریافت شده از کاربران صدای وکیل با این عنوان که به دلیل اعتیاد مرد به مواد مخدری همچون شیشه و تریاک آیا حق طلاق برای زن ایجاد می شود؟

توجه داشته باشید که اعتیاد مرد به خودی خود باعث ایجاد حق طلاق برای زن نمی شود. اما طبق بند ۶ عقد نامه چنانچه اعتیاد مرد زندگی زناشویی را تحت تاثیر قرار دهد و زندگی را مختل کند در صورتی که این امر توسط دادگاه به تایید برسد و اعتیاد مرد اثبات شود، ابتدا دادگاه مهلتی را تعیین می کند که زوج طی آن با مراجعه به کمپ ترک نماید.

وکیل طلاق در وب سایت صدای وکیل
٠٢١۶۶۵۶٧٣١١(۶ خط ویژه)

شرایط طلاق به دلیل اعتیاد مرد

در صورتی که مرد پس از بارها رفتن به کمپ اعتیاد قادر به ترک نباشد و زن بتواند با استفاده از بند عسر و هرج و اثبات آن که کار سختی نیز میباشد، میتواند شرایط طلاق به دلیل اعتیاد شوهر را پیدا کنند.

البته مشاورین حقوقی صدای وکیل ابتدا به عزیزان توصیه میکنند که برای حفظ زندگی خود تلاش کرده و به شریک زندگی خود کمک کنند که بتواند با وجود سختی های ترک اعتیاد آرامش روانی وی را ایجاد کنند تا بتواند ترک کنند. چرا که یکی از اصول زندگی مشترک این است که علاوه بر شادی ها در سختی ها و مشکلات در کنار همسر خود باشند و به او کمک کنند.

اما در صورت عدم تمایل مرد برای ترک اعتیاد و ایجاد عسر و هرج برای زن و مختل شدن زندگی زن می تواند درخواست جدایی بدهد.

اثبات اعتیاد برای طلاق در دادگاه

برای طلاق ابتدا باید بتوان در دادگاه اثبات کرد که مرد معتاد است. این امر توسط پزشکی قانونی انجام میشود و دادگاه مرد مضنون را به آنجا میفرستد تا آزمایش بدهد. البته افراد معتاد با استفاده از ترفندهایی سعی بر منفی کردن جواب آزمایش خود دارند. که سعی شده که امکان استفاده از این ترفندها به حداقل برسانند.

یکی دیگر از روش‌های اثبات اعتیاد مرد به مواد مخدر این است که افرادی شهادت به این امر بدهند. در این صورت هیاتی توسط دادگاه منصوب به پیگیری و تحقیق در این زمینه میشوند تا صحت این امر را تایید کنند.

شماره وکیل طلاق در وب سایت صدای وکیل
٠٢١۶۶۵۶٧٣١١(۶ خط ویژه)

5/5 - (1 امتیاز)