مرکز پاسخگویی به سوالات حقوقی

تلفن ثابت

02166567311 (6 خط ویژه)

وکیل خیانت همسر

وکیل خیانت همسر


حفظ خانواده یکی از موارد مهمی است که در تمامی جوامع به آن اهمیت زیادی می‌دهند. به همین دلیل رفتارهای ناپسندی مثل: خیانت می‎تواند آسیب‌زا و سبب تخریب بنیان خانواده شود. معمولا افراد در رویارویی با چنین مشکلی به وکیل طلاق خیانتی مراجعه می‌کنند تا خود را از آن شرایط نجات دهند. وکلای متخصص در این زمینه به راحتی می‎توانند شما را در چنین شرایطی همراهی و کمک کنند. در ادامه توضیحاتی در خصوص وکیل خیانت همسر و نحوه اثبات و نکات موجود در این زمینه ارائه می‌دهیم پس تا پایان این مقاله از صدای وکیل با ما همراه باشید.


خیانت همسر!


یکی از مواردی که متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها با آن روبه رو هستند، بحث خیانت است. دقت داشته باشید که خیانت تنها مربوط به رابطه فیزیکی نیست. در واقع هر نوع رابطه نامشروع با فردی غیر از همسر حتی در قالب پیام و یا تلفنی خیانت محسوب می‌شود.
البته در چنین مواردی اثبات خیانت همسر کمی سخت و پیچیده می‌باشد. با این حال با دقت به نکات و موارد مختلفی می‌توان این موضوع را به قاضی اثبات کرد. به خاطر داشته باشید که عدم اثبات خیانت حتی در صورت شکایت سبب منع تعقیب می‌شود.
برخلاف اثبات رابطه نامشروع، برای اثبات خیانت به همسر می‌توان اسکرین شات از پیام‎ها و تماس‌ها را به عنوان مدرک به دادگاه ارائه داد. در صورتی که مدارک برای قاضی قانع‌کننده و منطقی به نظر برسد، ادعای فرد در مورد خیانت همسرش اثبات می‌شود. ولی همانطور که اشاره شد، اثبات از این طریق سخت بوده و گاهی فرد منکر ادعای همسر خود می‌شود. به این ترتیب امکان رد شدن این موضوع از سمت قاضی وجود دارد.


نحوه اثبات خیانت همسر


برای اثبات خیانت همسر راه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به صورت خلاصه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت:
• اقرار گرفتن در حضور قاضی پرونده و شهادت شاهدان (در این صورت قاضی پرونده طبق قانون، مجازاتی برای فرد خیانت کار در نظر می‌گیرد.)
• شهادت 4 مرد و یا 3 مرد و 2 زن (عاقل، بالغ، عادل) برای اثبات زنا
• ارائه فیلم، عکس و پیامک از خیانت و همچنین گرفتن پرینت مکالمات و پیامک‌ها با حکم قاضی
• بررسی اقرارات فرد متهم به خیانت، اظهارات شهود، انجام تحقیقات در زمینه پرونده توسط قاضی


مجازات خیانت زن چیست؟


به صورت کلی مجازات خیانت زن بستگی به نوع خیانت آن به همسرش دارد. این مجازات می‌تواند به شرح زیر باشد:
• 1 تا 99 ضربه شلاق تعزیری در صورت داشتن روابط نامشروع خارج از ازدواج در میان زن و مرد غریبه (در حد بوسه و بغل کردن)
نکته: تعداد دقیق شلاق با توجه به شرایط طرفین و تشخیص قاضی دارد.
• حکم سنگسار در صورت مرتکب شدن زنا (دقت داشته باشید که اجرای حکم سنگسار شرایط خاصی دارد.)
مجازات رابطه نامشروع تلفنی چگونه تعیین می شود؟
همانطور که می‌دانید، رابطه نامشروع پیامکی و تلفنی زن و مرد نامحرم شامل: ارسال پیام‌های عاشقانه و غیر اخلاقی می‌باشد. در صورتی که فرد خیانت دیده بتواند مدارک منطقی و مطمئنی جهت اثبات ادعای خود ارائه کند، قاضی پس از بررسی پیامک‌ها و مکالمات می‌تواند حکم 99 ضربه شلاق تعزیری دهد.


آیا با وجود اثبات خیانت همسر باید مهریه پرداخت شود؟


به صورت کلی مهریه به واسطه عقد نکاح در ابتدای ازدواج به زن تعلق می‌گیرد. به این ترتیب زن در هر زمانی که بخواهد می‌تواند مهریه خود را طلب کرده و مرد نیز موظف به پرداخت آن است. در نتیجه حتی اگر همسر شما مرتکب خیانت شده باشد و شما بتوانید این ادعا را اثبات کنید، باز هم موظف به پرداخت مهریه خواهید بود.


نحوه طلاق همسر خیانت کار


یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل طلاق در این روزها، مسئله خیانت همسر به طرف مقابل می‌باشد. در صورتی که زن مرتکب خیانت شده باشد و طلاق از سمت مرد درخواست شود، مرد باید خیانت زن را ثابت کند. اگر مرد نتواند مدارک و شواهدی جهت اثبات خیانت همسر خود به دادگاه ارائه دهد، قاضی با درخواست طلاق وی به علت خیانت همسر موافقت نخواهد کرد.
بر اساس ماده 637 قانون مجازات اسلامی، حق طلاق با مرد می‌باشد. پس اگر زن به شوهر خود خیانت کرده و رابطه نامشروع داشته باشد، مرد تنها در زمانی می‌تواند درخواست طلاق به دلیل خیانت زن را بدهد که برای ادعای خود مدارک کافی جهت اثبات خیانت همسر خود داشته باشد.
بخاطر داشته باشید که در صورت عدم اثبات ادعا، شما به دلیل تهمت و افترا مجازاتی دریافت خواهید کرد.

به این مقاله امتیاز دهید